Bu Blogda Ara

31 Ağustos 2010 Salı

KIZ KARDEŞİMİN TÜRKÜSÜ

Kız Kardeşimin Türküsü


Göklere inanırdım eskiden,

ama sen, denizlerin

derinliğini gösterdin bana,

ölü kentleri,

unutulmuş ormanları,

boğulmuş gürültüleriyle.

Gök şimdi yaralı bir martı,

süzüldü denize.

Sana kargaşalığın üzerindeki

köprüyü kurmaya çalışan bu el

kırıldı.

Bak bana:

ne kadar çıplak ve suçsuz

duruyorum önünde.

Üşüyorum, bacım.

Kim getirecek bize

ellerimizi ısıtacak güneşi?

Susuyorum. Dinliyorum.

Kimseler geçmiyor

gecemizin karanlık sokağından.

Yıldızlar kazaya uğramış

karanlık surların

ucunda sendelerken

koparıp alınan bir kartalın

paslanmış gözlerinde.

Bağlı ellerin

kapıyor çıkış yolunu.

Yalnız senin sesin

adımlıyor gecenin dehlizini

çarparak taşlara

uzun kılıcını.

Vakit geç.

Ölüm geri çeviriyor beni.

Hayat istemiyor.

Ben şimdi nereye gidebilirim ki?



YANNİS RİTSOS



çeviren: Cevat Çapan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder